מופעי בידור שונים מספקים הנאה מאז ומעולם לאדם. אם נדמה שמאחורי מופעים כאלו ואחרים עומדת בהכרח הפקה עם השקעה כספית גדולה והכנה  ארוכת טווח, לא כך הדבר תמיד. מופעי קומדיה דל ארטה, שהיו נפוצים בתקופת הרנסנס באיטליה, הם דוגמא למופעי מאולתרים מבדרים ומשעשעים.

תוכן עניינים

מהי קומדיה דל ארטה?

מופעי קומדיה של ארטה היו נפוצים בתקופת הרנסנס באיטליה, במאה ה-16 והמאה ה-17. במופעים הללו הייתה עומדת עלילה קבועה, שבתוכה היו כמה דמויות סטריאוטיפיות שהתאימו לרוח התקופה. השחקנים לא היו מתכוננים יותר מדי למופעים הללו ולא הייתה הפקה מושקעת, ביחס לתקופה, מאחורי מופע בידור של קומדיה דל ארטה. חלק גדול מההופעה היה מתבסס על אילתור של השחקנים.

 

מופעי בידור כיום

חלק גדול ממופעי הבידור כיום מתבססים על תכנון מקדים רב ועל הפקה מושקעת. השחקנים או המופיעים במופע מתכוננים היטב, על מנת לא לשגות. מופעים כמו המופעים של תיאטרון בסלון הם מופיעים שמזכירים במידה רבה את מופעי קומדיה דל ארטה. המופעים הללו מותאמים לתקופה שלנו, אך כוללים אילתורים רבים מצד השחקנים, מבלי שנדרשת הכנה רבה, מה שמאפשר התאמה של המופע לסיטואציות שונות.

קומדיה דל ארטה
קומדיה דל ארטה
קומדיה דל ארטה

אילתור 

באמצעות אילתורים, יכולים לספק השחקנים סיטואציות וסצנות מבדרות ומקוריות. התחושה של "שמעתי את הבדיחה הזאת כבר?", מתבטלת כאשר השחקנים משתמשים בהומור העצמי והאישי שלהם, בכישרון שלהם, בסביבה בה הם נמצאים ובתגובות מהקהל כדי ליצור מופע בידור מוצלח במיוחד.

 

מופעים במקומות שונים

מופעים בסגנון של קומדיה דל ארטה הם מופעים שאפשר להרים כמעט בכל מקום. כל מה שדרוש זה שחקנים וקהל. העלילה של המופעים הללו היא פשוטה מאוד, והשחקנים יכולים לבצע אותה בצורה מאולתרת, כיאה לרוח המופע, כמעט בכל סביבה שהם ידרשו אליה.

 

המופעים של תיאטרון בסלון

מופעים מאולתרים הם מופעים שונים בנוף, אך כאלו שמצליחים לבדר ולהפתיע את הקהל, שלא רגיל כמעט היום למופעים כאלו. מופעים מאולתרים בסגנון של קומדיה דל ארטה, כמו המופעים האיכותיים של תיאטרון בסלון, יוכלו לתת להפוך את האירוע שלכם להרבה יותר מצחיק ומבדר.

כתיבת תגובה